در این مطلب درمان جوش صورت و فشارخون با گلاب و تاثیر گلاب بر جوش صورت ، فشار خون و پوست بررسی شد

تاثیر گلاب بر جوش صورت ، فشار خون و پوست

گلاب برای جوش صورت

در منابع مختلفی به کاربردهای گلاب و خواص درمانی آن به صورت موضعی و خوراکی اشاره شده است. برخی از این نسخه‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

• یکی از نسخه‌های طبیعی برای از بین بردن جوش‌ها استفاده از ترکیب گلاب با جوش‌شیرین است. درمانگران به مراجعان خود توصیه می‌کردند این مرهم را شب روی جوش‌ها بگذارند و صبح آن را بشویند. • در برخی از منابع طب سنتی برای رفع خستگی و درد چشم، این ناحیه را با گلاب مرغوب و خالص شست‌وشو می‌دادند. • برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان مصرف گلاب داغ را برای درمان و رفع درد معده، درد شکم و نفخ بسیار مفید می‌دانند. به گفته اینن درمانگران نوشیدن گلاب داغ بعد از جراحی‌های دستگاه گوارش که موجب کم‌کاری و فلج روده‌ها و نفخ آنها می‌شود، بسیار کارساز است. • افرادی که دچار التهاب و تورم حنجره هستند با قرقره گردن گلاب می‌توانند این التهاب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند. • افرادی که به روماتیسم مبتلا هستند می‌توانند با ماساژ ترکیبی از روغن زیتون و گلاب بر مفاصل و استخوان‌ها به کاهش درد و افزایش میزانن جریان خون کمک کنند.

 

اثرات مفید گلاب بر پوست بدن

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.

گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری عرق گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

 

افزایش فشار خون با گلاب

گلاب باعث افزایش فشار میشود

تاثیر گلاب بر جوش صورت ، فشار خون و پوست