خود درمانی پوست خشک را تجربه کنید

خود درمانی پوست خشک را تجربه کنید

   

می توانید برای داشتن پوست صاف و براق، ۸ راهکار زیر را به کار ببندید و پوست خشک را درمان کنید :

 

۱. در هوای زمستان

وقتی دمای هوا در زمستان افت می کند ، سطح رطوبت هوا نیز به تناسب آن کاهش می یابد و خشکی هوا باعث خشکی پوست خواهد شد .

راه حل فوری:

برای مرطوب نگه داشتن هوا، یک دستگاه بخور در خانه خود نصب کنید و آن را در یک مقدار ثابت (۴۵% الی ۵۵%) تنظیم کنید .

قبل از اینکه در هوای سرد زمستانی به خارج از خانه بروید ، با پوشاندن قسمت هایی از بدن که به خشکی حساسیت دارند مانند لب ، دست و صورت ، یک محافظ رطوبتی برای خود ایجاد کنید .

 

۲. دوش

درست است که ایستادن زیر دوش آب داغ در زمستان برای شما لذت بخش است اما آب داغ چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد و سبب خشکی هر چه بیشتر پوست شما می شود هر چه مدت زمان بیشتری در زیر دوش آب گرم صرف کنید به رطوبت و چربی طبیعی پوست خود بیشتر صدمه می زنید .

راه حل فوری :

دوش سریع آب سرد :

درجه آب حمام را کم کنید تا تقریبا ولرم شود و مدت زمان دوش گرفتن خود راه کوتاه کنید .۵ دقیقه زمان برای دوش گرفتن کافی است و چربی پوستتان هم از بین نخواهد رفت .

تمرین خوانندگی را برای زمانی که در ماشین هستید نگه دارید !!!

 

۳. صابون های از بین برنده ی رطوبت

از هر صابونی برای شستشوی بدن خود استفاده نکنید همه صابون ها مثل هم نیستند .صابون های خشن رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می برند .

راه حل فوری :

استفاده از صابون های ملایم :

ما به شما پیشنهاد می کنیم از صابون های ملایم استفاده کنید که علاوه بر پاک کردن بدن ، چربی طبیعی بدن شما را از بین نخواهد برد .مایع یا جامد بودن صابون اهمیتی ندارد اما حتما توجه داشته باشید که صابونی انتخاب کنید که برای پوست های خشک ساخته شده باشد .

 

۴. با لیف حمام پوست خود را نسایید

آیا فکر می کنید ساییدن بیشتر با لیف حمام بدن شما را تمیز تر خواهد کرد ؟

هر چه در پوست شما بیشتر اصطکاک ایجاد شود خشکی بیشتری در پوست شما ایجاد می شود

راه حل فوری :

شستشو با دست یا با لیف نرم :

بجای لیف های زبر و خشن از لیف های نرم استفاده کنید حتی می توانید لیف را کنار گذاشته و با دست خود بدنتان را تمیز کنید مطمئن باشید به همان اندازه بدنتان تمیز خواهد شد و چربی طبیعی پوستتان نیز از بین نخواهد رفت .

 

۵. رطوبت بعد از حمام را از دست ندهید

دوش گرفتن پوست شما را مرطوب می کند اما خشک کردن بدن با حوله بعد از حمام ، این رطوبت را تا حد زیادی از بین می برد . بدن شما مقداری از آب روی پوستتان را جذب می کند و این باعث مرطوب شدن پوستتان می شود که اگرآب روی بدنتان را با حوله خشک کنید ، این رطوبت را از دست خواهید داد .

راه حل فوری :

پیشنهاد ما این است که از حوله استفاده کنید اما مقداری از آب را بر روی پوست خود باقی بگذارید تا جذب شود بعد از حمام نیز می توانید از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید چرا که بیشترین میزان جذب لوسیون ها بعد از حمام خواهد بود .

 

۶. مقابله با سالخوردگی

همراه با افزایش سن و تغییر هورمون ها ، خشکی و نازکی پوست نیز بیشتر خواهد شد .

راه حل فوری :

درست ست که شما نمی توانید به عقب برگردید و پیر شدن را متوقف کنید اما می توانید سرعت پیری را کند کنید (چطور؟)

هر روز صبح با مالیدن کرم های چرب کننده و مرطوب کننده ، به صورت و بدن خود ، از چروک شدن و پوسته شدن آنها جلوگیری کنید .حتما قبل از استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده به مواد نگه دارنده ای که در آن استفاده شده توجه داشته باشید.

آیا به استفاده ی منظم از مرطوب کننده عادت ندارید ؟

یک لوسیون یا یک مرطوب کننده مناسب را در کنار تخت خود بگذارید در این صورت این اولین و آخرین چیزی است که شما در طول شبانه روز می بینید .

 

۷. محرک ها

آیا ژاکت مورد علاقه شما خارش آور و آزار دهنده است ؟ دلیل این امر ممکن است مربوط به جنس لباس شما ، نرم کننده ها و یا مواد شوینده ای باشد که لباس خود را با آن می شویید .

راه حل فوری:

“بدون” یک کلمه کلیدی در هنگام خرید محصولا ت پاک کننده و آرایشی به حساب می آید . سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که یکی از مشخصاتشان معطر و بدون رنگ بودن آنها باشد و برای پوست های حساس ساخته شده باشد .از لباس هایی استفاده کنید که از الیاف نرم و طبیعی تهیه شده باشد. پنبه و ابریشم به جای بجای پشم و پلی استر .

 

۸. رابطه پوست با سلامتی

آیا پوست شما همیشه قرمز و پوسته پوسته است ؟ این می تواند یک بیماری پوستی مانند درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس باشد همچنین می تواند نشانه هایی از بیماری دیابت یا غده تیروئید باشد .

درمان فوری :

وقتی خشکی و قرمزی پوست از بین نمی روند بهتر است پزشک خود را برای پیدا کردن علت و درمان ملاقات کنید. مهم نیست که دلایل خشکی پوست چه باشد ، خارش پوست و خشکی پوست چیزی نیست که شما مجبور باشید برای مدت طولانی با آن دست و پنجه نرم کنید . اگر شما چندین مرطوب کننده مختلف را امتحان کرده اید و مشکلتان حل نشده است و یا سوزش و خارش پوستتان بدتر شده است حتما به متخصص پوست مراجعه کنید .